zaterdag 30 januari 2010

Spring Swap

When I was about 6 years old, my sister and I loved to have a look at the recipes my mother had, they were a gift from her mother. Through our eyes, they were at least a million years old.
I still remember the plastic mint colored box and the, must have been over a hundred, recipe cards it held. My favorite, I have a terrible sweet tooth, was the marshmallow birthday cake. It had the shape of a house, the roof made of, yes indeed, marshmallows. It ticked all the boxes, sweet, colorful, special and just so adorable. I stared at that picture for hours.
My mum, not a terribly good cook but a happy baker, promised to make me one on my next birthday. I so looked forward to that. When the day arrived and she made me the cake, I was so thankful. I still remember how proud I felt.
The most beautiful cake in the world, especially made for me!


We are happily to announce our next Swap.


We will make for each other:

A recipe story/picture book.

The book contains:
15 recipes,
some stories/memories and some pictures/ drawings or other illustration to go with the recipes.
You are totally free to choose your own kind of recipes and medium to make your book, as long you can put it in a box or envelope and sent it to your swap mate.

This is gonna be lots of fun.
The good part is, nobody has to know if you are a good cook, maybe you're just a good collector, it really doesn't matter at all ;-)

Sign in:
from now on till mid February.
Leave a comment on this post.

We will sent the book to each other at the end of March.

Come on, girls and boys, join the club!

47 opmerkingen:

  1. I love to eat
    I love to cook
    I love nice recipes
    I love making pictures
    I love stories
    I love this idea
    Count me in girls!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat gaat me niet lukken ;-)
    Op naar een volgende swap .............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ook meedoen. Wat een feest! Ga graag fijne recepten bundelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, een swap, ik wil ook wel meedoen seg! Heb ik nog nooit gedaan, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ja ja.!!!
    maarreeeh moet t dan int engels???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben nog aan het twijfelen. Heb er wel zin in, maar weet niet of het me gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oef, ik hoop dat 't me gaat lukken wat tijd betreft, maar dit is zo enig, ik wil graag mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat wordt een hele klus, maar onweerstaanbaar leuk, dus, ja ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de mooiste combi van de dingen die ik het liefst doe! Ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, I'd love to join!! Sign me in. And now for the choosing... That will be zo hard!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik wil heel graag mee doen, heb vorige week de film van julie et julia gezien, en ben helemaal in to cooking! Mijn eerste swap wordt dit, en ik heb er erg veel zin in, liefs, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Octavie doet ook mee! (maar kan niet reageren dus even zo ;-)

    http://www.octaview.nl/blog/index.php

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o ja ook wel handig om te vermelden. Ik schrijf in het Nederlands, mijn Engels is bere-bad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh hier wil ik ook wel tijd voor vrij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We zullen rekening houden met eventueel engelstaligen en die dan in een minipoulnamenlatentrekken ;-), we verzinnen er wel iets op.

    Laat inderdaad even weten als je echt niet in het engels wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig leuk! Getipt door vriendin...en ik ben er voor gevallen! Wil graag meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Graag nederlands voor mij, dat gaat me toch iets sneller.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik liever niet in het Engels..maar Engelse recepten welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mag ik ook meedoen? Ik ben dol op recepten (en het maken van zoete baksels!). Bovendien spreek ik ook wel een woordje of twee über die Grense :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk!ik doe ook graag mee.Heb al even mijn recepten door gespit en bij mij zijn de zoete baksels ook favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Doe mij ook maar nederlands...toch wel zo makkelijk!!..en minder kans op rare baksels vanwege verkeerde uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Maakt mij niet uit, engels of nederlands. Kom maar op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ook het liefst in het nederlands!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik trouwens ook het liefst in het nederlands.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik doe mee, heb eigenlijk geen tijd, maar hee, wie zegt nou nee tegen zo'n leuk plan.....

    wel in dutch please

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe ook graag mee, ben gek op lekkere dingen... en ook om ze te maken.
    De ideetjes fladderen al door mijn bovenkamer ;-) Count me in!
    Nien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. (o Guusje, ik heb het emailadres van Nien voor tzt

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind jullie blog net en ohh hoe herken ik het receptenkijkverhaal! Ik heb nu een deel van die recepten van mijn moeder hier en mijn zus heeft de andere helft. Genoeg om uit te kiezen dus ik doe mee! Engels, nederlands, maakt niet uit. Mag ik ook 2 talen mengen? O ja en ik woon in Frankrijk, maakt dat uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik zou 't liefst ook een kookboekje in 't nederlands maken, heb niet zo veel verstand van maten in 't engels, dat werkt toch allemaal weer net even anders dan hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik wil ook graag meedoen, en mijn voorkeur gaat ook uit naar nederlands...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. People from all countries are welcome, it makes it even more special!

    Thanks for joining, girls!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oei, ik hoop dat jullie er nog uitkomen, mijn voorkeur gaat eigenlijk ook uit naar nederlands, maar kijk maar of het lukt..

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja! Naaien, haken, vilten, breien kan ik allemaal niet, maar een mooi kookboekje maken kan ik wél!
    Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Was dat mijn Anna V? Want die doet dus ook mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh!! "onze" Anna?? Dat is leuk zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. "Ja! Naaien, haken, vilten, breien kan ik allemaal niet, maar een mooi kookboekje maken kan ik wél!
    Ik doe mee!"
    Dit was ik, Anna V!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oei! Dit is leuk! Ik schiet wel in de stress want kan ik het wel zo mooi maken? Maar ik wil meedoen! In 't nederlands hoor. Maar hoi, hoi, ik wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. lieve guss lieve daan, ik moet afzeggen.. helaas...
    beter dat ik even niet meedoe.
    the after moving blues....

    zooow zzzooorie...
    beter volgende keer.

    dág xp

    BeantwoordenVerwijderen
  39. I love the idea! I´m in! Do you think we all will do this in english? here are all of my swedish words: hey do!
    so, hej do! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh, ik wil ook wel meedoen. Ben ik nog op tijd?

    BeantwoordenVerwijderen